Volkswagen a vândut fabrica sa auto din Xinjiang către SMVIC. După această decizie, anumite fabrici din Germania ar putea avea aceeași soartă.
Volkswagen trebuie să ia decizii grele în încercarea de a-și menține profitabilitatea în actualul context economic al pieței auto. Din cauza problemelor financiare, grupul german a decis să renunțe la locuri de muncă, să scadă salarii, ba chiar ar putea închide fabrici în Germania, mișcare fără precedent în istoria de 87 de ani a producătorului.
Potrivit Reuters, Volkswagen vinde operațiunile din Xinjiang din China, după ani de presiune crescândă pentru a-și abandona prezența într-o regiune în care grupurile de drepturi au documentat abuzuri împotriva populației. Producătorul de automobile a făcut anunțul în același timp cu declarația în care a notat că își extinde parteneriatul cu producătorul chinez SAIC cu încă un deceniu, până în 2040, o mișcare majoră a producătorului german de automobile pe cea mai mare piață a sa. Astfel, parteneriatul vrea să lanseze 18 noi modele până în 2030.
Volkswagen și SAIC își vor vinde fabrica din Xinjiang către Shanghai Motor Vehicle Inspection Certification (SMVIC), o unitate a Shanghai Lingang Development Group, deținută de stat, care va prelua toți angajații. Conform condițiilor acordului, pentru care detaliile financiare nu au fost dezvăluite, SMVIC va prelua și pistele de testare ale SAIC/VW din Turpan, Xinjiang și Anting din Shanghai. Volkswagen nu va mai avea atunci prezență în Xinjiang.
Uzina din Xinjiang, care s-a deschis în 2013 și a asamblat anterior modelul Volkswagen Santana, a scăzut în importanță în ultimii ani după ce producătorul de automobile a renunțat la locurile de muncă, lăsând aproximativ 200 de angajați să efectueze verificările finale de calitate și să predea vehiculele dealerilor din regiune. Uzina avea capacitatea de a produce 50.000 de mașini anual, dar nu a mai produs nicio mașină din 2019.